ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ
Καθυστέρηση Λόγου
Ένα παιδί έχει καθυστέρηση λόγου, όταν η γλώσσα που χρησιμοποιεί δεν ανταποκρίνεται στο επίπεδο της χρονολογικής του ηλικίας, αλλά θεωρείται φυσιολογική σε ένα κατώτερο αναπτυξιακό στάδιο. Οι καθυστερημένες γλωσσικές δεξιότητες σε παιδιά πρώιμης ηλικίας μπορεί να οφείλονται είτε σε άγνωστα είτε σε γνωστά αίτια. Πιο συγκεκριμένα, μπορεί να προκαλούνται από προβλήματα ακοής, κάποια αναπτυξιακή καθυστέρηση (διάχυτη ή μη), περιβαλλοντικούς παράγοντες (π.χ. διγλωσσία) ή συναισθηματικούς παράγοντες (π.χ. συναισθηματική ανωριμότητα).
Η λογοπεδική αξιολόγηση γίνεται στους τομείς της γλώσσας που το παιδί μπορεί να εμφανίσει δυσκολίες. Ειδικότερα, αξιολογούνται οι προγλωσσικές δεξιότητες, το παιχνίδι, η κατανόηση, η έκφραση, η συντακτική δομή της πρότασης, τα μορφολογικά στοιχεία του λόγου, η άρθρωση, η φωνολογία, η σημασιολογία, η πραγματολογία και οι γνωστικές ικανότητες. Επίσης, όταν ένα παιδί παρουσιάζει καθυστέρηση λόγου είναι σημαντικό να γίνεται παραπομπή σε ΩΡΛ, ώστε να πραγματοποιηθεί ακοολογικός έλεγχος.
Το πρόγραμμα αποκατάστασης είναι εξατομικευμένο για το κάθε παιδί. Οι βραχυπρόθεσμοι και οι μακροπρόθεσμοι στόχοι καθορίζονται με βάση τα ευρήματα της αξιολόγησης. Οι προγλωσσικές δεξιότητες είναι βασικές για την ανάπτυξη του λόγου. Επομένως, η θεραπευτική διαδικασία μπορεί να χρειαστεί να ξεκινήσει με δραστηριότητες σχετικές με τη βλεμματική επαφή, την προσοχή, τη συγκέντρωση και το παιχνίδι. Μέσω του παιχνιδιού, η μάθηση γίνεται ευκολότερη, καθώς μπορεί για παράδειγμα να εμπλουτιστεί το λεξιλόγιο του παιδιού με διασκεδαστικό τρόπο.
Γενικά παρατηρείται, ότι όσο πιο έγκαιρα ξεκινήσει το παιδί τη λογοθεραπευτική παρέμβαση τόσο μεγαλύτερη βελτίωση θα παρουσιάσει.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ



